Az Energia21 Kezdeményezés vezetője, Palkovics László, beszélt a kormány támogatásáról a közlekedés zöld átállásával kapcsolatban. Az intézkedések politikai, jogszabályi és anyagi támogatással is járnak. Néhány kulcsfontosságú pont a beszámolóból:

  1. 2019-ben már döntés született arról, hogy a 25 ezer lakosnál népesebb városok kizárólag lokálisan emissziómentes buszokat szerezhetnek be.
  2. Az elektromos buszokkal való közlekedés helyett a kormány most olyan zöld járművek beszerzését támogatja, amelyek jobban kímélik a környezetet. Ezek közé tartoznak a hidrogénhajtású teherautók és kamionok.
  3. A közlekedés az energetikai rendszerhez képest komoly kihívást jelent, mivel a közlekedés nagy részben fosszilis üzemanyagokat használ. Az átállás során az ország ki van szolgáltatva a gépjárműiparnak, mivel a járműveket nem az állam gyártja.
  4. Az energiamix átállítása mellett a hidrogénhajtású járművek is fontosak lehetnek a közlekedési átállásban, és már számos országban használnak ilyen járműveket.
  5. Az akkumulátorok fontos szerepet játszanak az elektromos járművek működésében, és azoknak biztonságosnak kell lenniük. Magyarország is azon dolgozik, hogy az előírásokat Németország mintájára alakítsa ki.
  6. Palkovics László azt javasolja, hogy az autótulajdonosok vegyék igénybe a rendszeres karbantartást, hogy csökkentsék a járművek fogyasztását és környezetterhelésüket.
  7. Az akkumulátorgyárak építése körülbelül biztonságosnak kell lennie, és a magyar kormány arra törekszik, hogy megfelelő szabályozást hozzon létre az ilyen üzemekre.
  8. Palkovics László hangsúlyozza, hogy a túlzott aggodalom az akkumulátorgyárak kapcsán politikai hisztéria, és a magyar szabályozásnak hasonlónak kell lennie a némethez.

Összességében a kormány elkötelezett a zöld közlekedés iránt, és számos intézkedést hoz az átállás elősegítésére és támogatására a környezetvédelem és a fenntarthatóság érdekében.

- hirdetés -CBDOAZIS.HU