Az Energia21 Kezdeményezés vezetője, Palkovics László, beszélt a kormány támogatásáról a közlekedés zöld átállásával kapcsolatban. Az intézkedések politikai, jogszabályi és anyagi támogatással is járnak. Néhány kulcsfontosságú pont a beszámolóból:
- 2019-ben már döntés született arról, hogy a 25 ezer lakosnál népesebb városok kizárólag lokálisan emissziómentes buszokat szerezhetnek be.
- Az elektromos buszokkal való közlekedés helyett a kormány most olyan zöld járművek beszerzését támogatja, amelyek jobban kímélik a környezetet. Ezek közé tartoznak a hidrogénhajtású teherautók és kamionok.
- A közlekedés az energetikai rendszerhez képest komoly kihívást jelent, mivel a közlekedés nagy részben fosszilis üzemanyagokat használ. Az átállás során az ország ki van szolgáltatva a gépjárműiparnak, mivel a járműveket nem az állam gyártja.
- Az energiamix átállítása mellett a hidrogénhajtású járművek is fontosak lehetnek a közlekedési átállásban, és már számos országban használnak ilyen járműveket.
- Az akkumulátorok fontos szerepet játszanak az elektromos járművek működésében, és azoknak biztonságosnak kell lenniük. Magyarország is azon dolgozik, hogy az előírásokat Németország mintájára alakítsa ki.
- Palkovics László azt javasolja, hogy az autótulajdonosok vegyék igénybe a rendszeres karbantartást, hogy csökkentsék a járművek fogyasztását és környezetterhelésüket.
- Az akkumulátorgyárak építése körülbelül biztonságosnak kell lennie, és a magyar kormány arra törekszik, hogy megfelelő szabályozást hozzon létre az ilyen üzemekre.
- Palkovics László hangsúlyozza, hogy a túlzott aggodalom az akkumulátorgyárak kapcsán politikai hisztéria, és a magyar szabályozásnak hasonlónak kell lennie a némethez.
Összességében a kormány elkötelezett a zöld közlekedés iránt, és számos intézkedést hoz az átállás elősegítésére és támogatására a környezetvédelem és a fenntarthatóság érdekében.