Szinte lehetetlen ma sikeresen piacon lenni anélkül, hogy kihasználnánk az online marketing adta lehetőségeket. A digitális világ folyamatos változásai miatt sok vállalkozás csupán most kezd belépni ebbe az ismeretlen világba, és érthetően elveszettnek érezhetik magukat a szakzsargon és a különféle eszközök rengetegében.
Ha Te is most ismerkedsz az online marketing fogásaival és a Facebook hirdetéskezeléssel, az alábbiakban bemutatjuk az organikus és fizetett tartalmak közötti fő különbségeket és használatukat.
Organikus poszt
Az organikus posztok azok a bejegyzések, amelyeket ingyenesen lehet megosztani a közösségi média platformokon. Ezek a tartalmak azok számára elérhetők, akik követik a személyes vagy céges oldalakat. Emellett a platform algoritmusai időnként javasolhatják őket másoknak is az érdeklődéseik alapján. A fizetett tartalmak, vagyis a hirdetések, a hirdető által meghatározott célközönséget célozzák meg, szélesebb közönséghez jutnak el, mivel pénzügyi ráfordítást igényelnek. Fontos megérteni ezen tartalmak előnyeit és hátrányait, hogy hatékonyan dolgozhassanak azok, akik a közönségüket szeretnék elérni velük.
Organikus tartalom és fizetett hirdetés: mit kínálnak?
Az organikus posztok előnye, hogy pénzbe nem kerülnek, viszont korlátozza az elérésüket az a tény, hogy az algoritmusokon múlnak, amelyek egyre inkább felejthető szerepet szánnak ezeknek. A felhasználók idővonala tele van ilyen tartalmakkal, és csak a leginspirálóbb posztok vannak jelen a követők hírfolyamán. Az én meglátásom, hogy mindez gyakran vezet félreértésekhez, mint például az a hit, hogy minden követő eléri az oldal posztjait – ez határozottan nem így van!
A fizetett hirdetések ezzel ellentétben arra szolgálnak, hogy a látókört szélesítsük, és olyan célközönséget érjünk el, amelyről tudjuk, hogy remélhetőleg érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. Az ilyen hirdetések azonban nem garantálják a sikert. Bizony fontos a megfelelő célzás, az ajánlás éppen úgy, mint a kapcsolódó weboldalak és landing oldalak minősége és optimalizálása.
Minőségi tartalmak és interakció: hogyan legyél eredményes?
Egy másik tévhit az, hogy a gyakori posztolás egyenes úton vezet a sikerhez. Azonban inkább a minőség, mintsem a mennyiség számít. Az emberek az értékes, inspiráló és vonzó tartalmakat keresik, ezért fontos kérdés, milyen tartalmak kerülnek ki például a fodrászszalonunk vagy éppen a fitnesz stúdiónk oldalára. Az állandó aktivitás pozitív megítélést szülhet a követőknél, azonban önmagában ezzel nem érhetünk el érdemi sikereket, ahogyan a puszta számokban mérhető mutatók is önmagukban keveset árulnak el.
Ha tényleg szeretnél eredményeket elérni a közösségi média világában, akkor egyszerre van szükséged tudatos posztolási stratégiára, kreatív, izgalmas tartalomra és akár specializált hirdetési kampányokra is, amiben a SocialWings szintén segíthet.