A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új vezérigazgatója sürgeti a vendégéjszakák számának erőteljes növelését a magyar turizmusban a nagyszabású fejlesztések után. Könnyid László, az MTÜ vezetője kiemelte, hogy a hazai turizmus már csaknem visszaért a 2019-es rekordév szintjére, és a külföldi vendégek szálláshelyi forgalma a fővárosban különösen látványosan nőtt.
Az elmúlt évben a belföldi turizmus is túlszárnyalta a 2019-es bázisévet, és a szálláshelyi bevételek jelentős növekedést mutattak, 23 százalékkal emelkedve, elérve a 859,5 milliárd forintot. Ezen eredményeknek köszönhetően a turizmus rekordmértékben, 1,4 milliárd euróval járult hozzá az ország szolgáltatás-külkereskedelméhez.
Az MTÜ vezérigazgatója hangsúlyozza, hogy a következő lépés az, hogy a magyar turizmus megújuljon és versenyképesebbé váljon. A cél az, hogy 2030-ra elérjék a 10 millió vendégéjszaka-többletet, és ehhez új nézőpontokat és marketingstratégiát vezessenek be. A Balaton márkakoncepció bevezetése segít az ország vidéki területeinek erősebb külpiaci jelenlétben, míg az európai szinten egyedülálló adatvagyon hatékony és célzott marketingtevékenységet tesz lehetővé.
Az új szabályozásokra való átmenet során fontos, hogy ne túlszabályozzák az ágazatot, és a változtatások előkészítésébe a turisztikai szakmai szervezetek is bekapcsolódjanak. A turizmus kulcsszerepet játszik a magyar gazdaságban, és a kiszámítható gazdasági környezet elengedhetetlen a kis- és középvállalkozások növekedéséhez.
Az MTÜ vezetője pozitív várakozással tekint a jövőre, és reméli, hogy a magyar turizmus továbbra is erősödik mind a hazai, mind a nemzetközi vendégek számára.
Forrás: MTI